CAP.I: GENERALITĂŢI CAP.I: GENERALITĂŢI
1.CONCEPTUL DE MARKETING Apariţie : -ca termen: în 1902 Michigan SUA ,curs universitar -ca ştiinţã :legat d |
CAP II:PIAŢA TURISTICĂ DEF: Piaţa turisticã=locul de întâlnire şi confruntare a cererii cu oferta de produse turistice, special amenajatã pentru întâlnirea cumpãrãtorilor cu vânzãtorii pentru a-şi scimba mãrfurile
ELEMEMTELE PIEŢEI TURISTICE: a)purtãtorii ofertei=prestatorii de servicii t |
CAP.III:ESTIMAREA POTENŢIALULUI PIEŢEI TURISTICE Cercetarea de piaţã=tendinţele pieţei Cercetarea de marketing=tendinţele pieţei+mediul de marketing(micro si macromediu) Cercetarea de piaţã≠cercetarea de marketing DEF:Cercetarea de piaţã reprezintã ansamblul de activitãţi prin care(se culeg, se analizeazã şi se int |
CAP. IV: INSTRUMENTE ALE CERCETĂRII DE MARKETING ÎN DOMENIUL SERVICIILOR DEF:Măsurarea=exprimarea simbolică (numerică sau nenumerică)a gradului în care un fenomen posedă sau nu o caracteristică. Exempulu:exprimare numerică:40% preferă Braşovul Exemplu:exprimare nenumerică:Braşovul este apreciat ca fiind foarte frumos DEF:Scala |
CAP.V:ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII DE MARKETING EVOLUŢIA COMPARTIMENTULUI DE MARKETING: 1)Inexistenţa compartimentului de marketing 2)Înfiinţarea unui compartiment de vânzări 3)Înfiinţarea unui birou de marketing în cadrul unui compartiment de vânzări 4)Înfiinţarea unui compartiment de marketing diferit de cel de vânzări |