Identitatea culturală în context european
1. Formularea moţiunii:
Asumarea identitaÅ£ii cultural în context European a României începe în secolul al XIX-lea, când se conturează clar orientarea spre valorile occidentale, ÅŸi se co...
IDENTITATE CULTURALÄ‚, RESURSE ROMÂNEÅžTI, RESURSE EUROPENE (dezbatere)
Cuprins:
Identitate - alteritate
Cine suntem noi, românii? Ce ne caracterizează?
Identitatea noastră se exprimă prin valori naţionale
Suflet naţional Analiza descriptivă a ter...
Simbolismul este o cerință din programa examenului de bacalaureat È™i se regăseÈ™te la punctul 3 din anexa: curente culturale/literare în secolul al XIX-lea – începutul secolului al XX-lea (romantismul, realismul, simbolismul, prelungiri ale romantismului ÅŸi...
Stilurile funcÅ£ionale ale limbii române
Stilul = însumarea trăsăturilor caracteristice care particularizează modul de exprimare al unui individ, al unui grup social bine definit sau chiar al unui popor.
Calităţile generale ale stilului
...
Proba orală a examenului de Bacalaureat la limba română presupune evaluarea competenÈ›elor lingvistice de comunicare orală în limba română. Mai exact, va trebui să dovedeÈ™ti cât de bine È™tii să te exprimi în limba română. Nu trebuie sÄ...
Ghid bacalaureat - romana oral 2010
Varianta 2 „Cum e mai bine să fie lucrurile pe care le folosim: mari sau multe? Sau ÅŸi mari ÅŸi multe ÅŸi scumpe, dacă se poate. Åži viu colorate? Nu vi se întâmplă să vă uitaÅ£i în jur în ultima vreme Å...
Prezintă/ expune/ ilustrează/ numeşte
Presupune un răspuns concentrat pe un subiect bine individualizat; informaţiile despre răspuns se găsesc în textul suport/ pornind de la definirea conceptului operaţional numit de cerinţă.
Exemplu
ÃŽn decursul ace...
Argumentează/ demonstrează/ justifică/ exemplifică
Presupune un răspuns coerent, articulat în conformitate cu etapele argumentării:
1. Formularea ipotezei (este prezentă în cerinţă)
2. Enumerarea argumentelor
3. Exemplificarea fiecărui argument
&nb...
Exprimă-ţi opinia, motivează-ţi/ argumentează-ţi opinia
Presupune un răspuns mai amplu, subiectiv care vizează modul în care a fost însuşită deprinderea de a argumenta.
Răspunsul poate începe astfel: opinia mea este, cred că, în ceea ce priveşte... consid...
Elementele situatiei de comunicare E R M:
a) Emiţător: funcÅ£ie emotivă (emiţătorul este cel care transmite mesajul unui receptor; funcÅ£ia emotivă se concretizează în selecÅ£ia informaÅ£iei pe care emiţăÂtorul o operează în realitatea înconjurătoare);
...


