2007

"Scopul educatiei este acela de a
inlocui o minte goala cu una deschisa"
- Malcom
Acasa Subiecte
Proba Orala
Lb.Romana Engleza Franceza
Proba Scrisa
Proba A Proba C Proba D Proba E Proba F
Programa
Programe discipline
Rezolvari
Proba Orala
Lb.Romana Engleza Franceza
Proba Scrisa
Lb.Romana Matematica Geografia Romaniei Istoria Romanilor Economia Intreprinderi Economia Franceza Biologie
Suport
Romana
Limba Romana-utileIon Creanga -Basmul cult - Povestea lui Harap-AlbMihail Sadoveanu- Povestirea - Hanu AncuteiCostache Negruzzi- Nuvela istorica - Alexandru LapusneanulMircea Eliade - Nuvela fantastica - La TiganciMihai Eminescu-Nuvela fantastica - Sarmanul DionisIoan Slavici - Nuvela psihologica - Moara cu NorocIoan Slavici - Romanul traditional - MaraLiviu Rebreanu - Romanul obiectiv - IonCamil Petrescu - Romanul subiectiv - Ultima noapte de dragoste intaia..George Calinescu - Romanul realist - Enigma OtilieiMarin Preda - perioada postbelica - MorometiiI.L.Caragiale - Comedia - O scrisoare pierdutaCamil Petrescu - DramaVasile Alecsandri - pasoptismulMihai Eminescu - poezieGeorge Bacovia- simbolismVasile Voiculescu- traditionalismIon Pilat - traditionalismTudor Arghezi-modernismIon Barbu - modernismNichita Stanescu- neomodernism
Matematica Franceza Geografia Romaniei Istorie Marketing Economie
Calendar Articole Carti
Informatii
Sfaturi Practice
Evaluare Online
Geografie
Varianta 1 Varianta 2 Varianta 3 Varianta 4 Varianta 5 Varianta 6 Varianta 7 Varianta 8 Varianta 9 Varianta 10 Varianta 11 Varianta 12 Varianta 13 Varianta 14 Varianta 15 Varianta 16 Varianta 17 Varianta 18 Varianta 19 Varianta 20 Varianta 21 Varianta 22
Contact  

Reclama


Articole

Recomandari

Rezolvari variante2007 Limba Romana - Subiectul III - eseu Ptint   Scade Mareste
Variata 6: argumentarea citatului din Mihail Sebastian, referitior la nevoia de rediscutarea a convenţiilor teatrului clasic


 


Comedia – teatrul de secol XIX, clasic (O scrisoare pierdută, I.L. Caragiale)



  • Număr mare de personaje

  • Tematica orientată spre exterior: moravurile vieţii politice în perioada alegerilor, la sfărşit de secol

  • Accentuarea conflictelor exterioare

  • Răsturnările de situaţie, mişcarea scenică abundentă: comicul de situaţie (cupluri, triunghiuri, confuzia, qui pro quo, păcălitorul păcălit, evoluţia inversă)

  • Personaje plate

  • Rezolvarea conflictului printr-o soluţie de compromis

  • Tensiunea scenică realizată prin acumularea situaţiilor ce contribuie le dezvoltarea intrigii (tehnica bulgărelui de zăpadă)

  • Didascaliile oferă informaţii despre statutul personajelor şi despre decoruri, nu insistă asupra vieţii interioare a personajelor, lăsându-le să se creeze de la sine.


Teatrul modern – drama de idei – se caracterizează prin repunerea în discuţie a unor convenţii ale genului dramatic (Act veneţian de Camil Petrescu)



  • Micşorarea numărului de personaje

  • Tematica orientată spre interior: drama intelectualului aflat în căutarea absolutului în dragoste

  • Accentuarea conflictelor interioare sau a celor între mentalităţi –importanţa relaţiei protagonist-antagonist

  • Reducerea mişcării scenice (în defavoarea spectacolului dramatic), accentuându-se confruntarea dintre sistemele axiologice ale celor două personaje

  • Crearea unor personaje rotunde şi mobile

  • Rezolvarea conflictului prin reorganizarea sistemului de valori a protagonistului

  • Tensiunea scenică realizată prin confruntarea dialogică, prin revelaţiile personajelor

  • Didascaliile numeroase, care insistă nu atât asupra elementelor de recuzită sau de mişcare scenică, ci mai ales asupra stărilor interioare şi asupra revelaţiilor în conştiinţa personajelor