2007

"Scopul educatiei este acela de a
inlocui o minte goala cu una deschisa"
- Malcom
Acasa Subiecte
Proba Orala
Lb.Romana Engleza Franceza
Proba Scrisa
Proba A Proba C Proba D Proba E Proba F
Programa
Programe discipline
Rezolvari
Proba Orala
Lb.Romana Engleza Franceza
Proba Scrisa
Lb.Romana Matematica Geografia Romaniei Istoria Romanilor Economia Intreprinderi Economia Franceza Biologie
Suport
Romana
Limba Romana-utileIon Creanga -Basmul cult - Povestea lui Harap-AlbMihail Sadoveanu- Povestirea - Hanu AncuteiCostache Negruzzi- Nuvela istorica - Alexandru LapusneanulMircea Eliade - Nuvela fantastica - La TiganciMihai Eminescu-Nuvela fantastica - Sarmanul DionisIoan Slavici - Nuvela psihologica - Moara cu NorocIoan Slavici - Romanul traditional - MaraLiviu Rebreanu - Romanul obiectiv - IonCamil Petrescu - Romanul subiectiv - Ultima noapte de dragoste intaia..George Calinescu - Romanul realist - Enigma OtilieiMarin Preda - perioada postbelica - MorometiiI.L.Caragiale - Comedia - O scrisoare pierdutaCamil Petrescu - DramaVasile Alecsandri - pasoptismulMihai Eminescu - poezieGeorge Bacovia- simbolismVasile Voiculescu- traditionalismIon Pilat - traditionalismTudor Arghezi-modernismIon Barbu - modernismNichita Stanescu- neomodernism
Matematica Franceza Geografia Romaniei Istorie Marketing Economie
Calendar Articole Carti
Informatii
Sfaturi Practice
Evaluare Online
Geografie
Varianta 1 Varianta 2 Varianta 3 Varianta 4 Varianta 5 Varianta 6 Varianta 7 Varianta 8 Varianta 9 Varianta 10 Varianta 11 Varianta 12 Varianta 13 Varianta 14 Varianta 15 Varianta 16 Varianta 17 Varianta 18 Varianta 19 Varianta 20 Varianta 21 Varianta 22
Contact  

Reclama


Articole

Recomandari

Suport - Economie Ptint   Scade Mareste
PIATA.CONCEPT SI SRUCTURA

PIATA


1  CONCEPT SI SRUCTURA


Piata reprezinta :



  1. un spatiu economic in care se desfasoara activitatea economica a vanzatorilor si cumparatorilor ;

  2. locul de intalnire dintre cererea si oferta de bunuri si servicii ;

  3. locul de manifestare a concurentei dintre agentii economici ;

  4. spatiul economic pe care se formeaza pretul la cere se vand si secumpara bunuri economice ;


Exista mai multe tipuri de piete  determinate de o serie de criterii:

a) momentul activitatii de productie :

  - piata intrarilor sau a factorilor de productie, pe care se vand si se cumpara elemente de munca pamant si capital ;

   - piata iesirilor sau a marfurilor si serviciilor ;

b) natura elementului tranzactional :

  - piata bunurilor de consum si serviciilor, pe care se manifesta cererea si oferta de bunuri economice destinate consumului final ;

  - piata muncii unde se ofera locuri de munca si se formeaza salariul ;

  - piata monetara unde se stabileste dobanda ;

  - piata financiara pe care se vand si se cumpara actiuni ;

c) spatiul in care se desfasoara tranzactiile economice ;

- piata locala, la nivelul uniu oras sau sat;

- piata regionala la nivelul unei regiuni ;

- piata natioanala la nivelul economiei nationale ;

- piata internationala la nivelul economiei mondiale ;

d) momentul realizarii transferului

- piata la vedere, cand contractul se incheie la vedere si livrarea are loc in 2 zile

- piata la termen, cand contractul se incheie intr-un moment si livrarea are loc la o data ulterioara ;

e) raportul dintre cerere si oferta :

- piata a vanzatorului ;

- piata a cumparatorului ;

f) forma concurentei :

- piata cu concurenta perfecta ;

- piata cu concurenta imperfecta ;